Masaryčka v novém hávu od Zahy Hadid. V Praze roste unikátní projekt světového formátu
Již několik let uplynulo od chvíle, co finanční skupina Penta započala s přípravou projektu na pražském Masarykově nádraží s názvem „Masaryčka spojuje“. Po letech příprav, jež zahrnovaly rovněž archeologický průzkum, a získání celkem 328 povolení, začala počátkem letošního roku výstavba komplexu, jež se bude pyšnit unikátním designem architektonického studia dnes již zesnulé „královny křivky” Zahy Hadid.
Penta si pro svůj projekt vybrala dlouhodobě zanedbávanou oblast brownfieldu na pomezí Nového Města, Karlína a Žižkova, okolí Masarykova nádraží. Ten se nachází hned vedle budovy Florentina, historicky prvního realitního projektu Penty v České republice. Nová vlajková loď finanční skupiny by měla být dokončena v roce 2023.
Na účelnost projektu odkazuje již jeho samotní název. Masarykovo nádraží je nejstarším pražským nádražím a důležitým dopravním uzlem, který ale svou polohou vytváří bariéru a pomyslně rozděluje město na dvě části. Název „Masaryčka spojuje“ tak bude odkazovat nejen na existenci nádraží, ale rovněž na propojení městských částí, jež jsou dnes odděleny kolejemi, a rozpohybování zanedbané lokality.
Pražský odkaz první dámy světové architektury
Nová Masaryčka bude tvořena dvěma atypickými kancelářskými budovami, při jejichž návrhu se architekti světoznámého britského studia Zaha Hadid Architects inspirovali kolejemi nádraží a zlatou barvou typickou pro věže české metropole. Ty budou doplněny o budovu hotelu v Hybernské ulici navrženého architektonickým studiem Schindler Seko, s níž budou propojeny novým průchozím přestřešením kolejiště. Všechny tři budovy nabídnou celkem téměř 30 tisíc obchodních a kancelářských ploch.
Přestřešení vytvoří přechod pro veřejnost přímo od křižovatky ulic Hybernská a U Bulhara k budově Florentina a Petrské čtvrti. Zahrnovat bude i přístup na jednotlivá nástupiště, čímž zjednoduší dostupnost Masarykova nádraží z Žižkova, Karlína a Petrské čtvrti.
Kancelářemi a nadchodem to ovšem neskončí, veřejnost se dočká zbrusu nového veřejného prostranství. Ulice Na Florenci se promění v promenádu pokrytou stromy, parkoviště se vstupem do metra u nádražní budovy se zas promění v náměstí s přímým přístupem na kolejiště. Chybět nebude ani dvoupatrová obchodní a gastro pasáž s piazzetou. Prostor však dostanou rovněž kulturní akce či fashion markety po vzoru společenských míst jako holešovický Vnitroblok.
Všudypřítomná zeleň a rychlodráha na letiště
Zeleň bude dominovat i jinde než jen na nově vzniklém náměstí a přilehlému bulváru. Střechy budov se promění v rozkvetlé veřejně přístupné parky s výhledy na jedinečné pražské panorama. Půvabný park plný zeleně a odpočinkových zón s lavičkami bude rovněž součástí přestřešení propojujícího hotel s businessovým centrem.
Projekt přitom bude splňovat přísné požadavky v oblasti ekologie a udržitelnosti, staví se podle nejvyššího stupně americké certifikace Leed Platinum. „Zelený” bude taky aspekt ekologie a udržitelnosti, projekt staví se podle nejvyššího stupně americké certifikace Leed Platinum.
Revitalizaci se nevyhne ani historická budova nádraží. Ta probíhá postupně již od roku 2016 ve spolupráci se Správou železnic. Rekonstrukce se dočkají nejen vnitřní prostory, ale taky kolejiště, které bude rozšířeno o dvě nástupiště. Z těch by měli časem začít vyjíždět rychlovlaky na plánované trati do Kladna a na Letiště Václava Havla.
Foto: Penta Real Estate
- autor
- Filip Kubus
- datum
- 29. 07. 2021
Kontaktujte nás +420 731 544 904
Prvotřídní služby a marketing pro prodej a pronájem prémiových nemovitostí a developerských projektů. Spoléháme na kreativitu, inovaci, odvážnost a optimismus. Art of Business. Měníme zavedené. Posouváme hranice.
KONTAKTY
Nové nemovitosti na Váš e-mail
Přihlaste se k odběru.